Технически изисквания клас Прототип
Технически изисквания към машините
участващи в състезание по офроуд
част от Верига Траялни състезания „4х4 Екстрийм”
клас Прототип
версия от 19.01.2020 г.
Клас Прототип – Предназначен е за протитипи.
Изисквания за:
1. Гуми Диаметърът на гумите не е ограничен.
2. Рама, купе, носеща конструкция
Машините в този клас могат да бъдат модифицирани свободно.
Местата за буксиране и вдигане на джипа трябва да са маркирани в червено или оранжево.
3. Безопасност
Машините трябва да отговарят на следните точки.
1. Да имат адекватна клетка за безопасност – Няма да се допускат видимо лошо изработени клетки. Няма да се допускат клетки изработени от винкел, тънки тръби (с диаметър под 30 мм.) и други несвойствени материали.
Клетките трябва да имат един диагонал или X от типа показани на картинките:
Горната част на клетката трябва да е усилена. Примери за такова усилване са показани на следните картинки:
Препоръчва се клетките да са изработени от безшевни тръби с минимум по един диагонал в три взаимно-перпендикулярни равнини и да сa с минимален брой заварки.
2. Да имат спортна седалка минимум за пилота – позволени са и седалки тип „дълбоко рекаро“.
3. Да имат 3-точков спортен колан (Y – тип) или колан от по-висок клас минимум за пилота – коланът трябва да минава и през двете рамена. 3-точкови серийни колани от лек автомобил не се допускат.
4. Машината трябва да има работеща крачна спирачна система и трябва да има работеща ръчна спирачка.
5. Екипажът трябва да има адекватни каски – няма да се допускат следните видове каски: строителни, велосипедни, кожени, военни и др. по преценка на организаторите.
6. Колите с тръбна конструкция и колите без фабрични врати (да не е нарушена цялостта на вратата) трябва да имат страничен диагонал, успореден на тялото(седалката), който да предпазва тялото и краката. Той се изработва от тръби с диаметър не по-малък от 30 мм. Препоръчва се страничният диагонал да минава на нивото на раменете и коленете.
7. Колите с тръбна конструкция трябва да имат стабилен здрав под. Трябва да имат странични панели, които да пазят тялото. Панелите се монтират между страничния диагонал и пода. Позволява се те да са изработени и от щанцована, стоманена решетка с дебелина минимум 3мм и максимална големина на отворите 20мм x 20мм. Препоръчителна дебелина на панелите: 2 мм за стомана или 3 мм за алуминий.
8. Колите с тръбна конструкция и колите без твърд таван трябва да имат защитен панел на тавана, който да покрива цялата кабина. Защитният панел се закрепва с помощта на минимум 6 болта с дебелина минимум 8 мм, с якост минимум 8,8. Ако панелът е заварен, то това трябва да е с поне 6 шева с минимална дължина 50 мм всеки. Позволява се той да се изработи и от щанцована, стоманена решетка с дебелина минимум 3мм и максимална големина на отворите 20мм х 20мм. Препоръчителна дебелина на панелите: 2 мм за стомана или 3 мм алуминий.
9. При изнесен отзад радиатор, купето трябва да е отделено от него с преграда(метал, автомоб.стъкло, поликарбонат, лексан и т.н.).
10. Резервоарът и екипажът трябва да бъдат отделени с негорима преграда/кутия.
11. Когато тръбопроводите на охладителната система минават незащитени с кутия през купето не се разрешава използването на меки връзки и маркучи.
12. Когато тръбопроводите на горивната система минават през купето не се разрешава използването на меки връзки и маркучи.
13. Наличие на ключ маса. При изключване тя трябва изключва акумулатора и да гаси двигателя. Тя трябва да е достъпна и от двете места в автомобила.
14. Здраво закрепени – акумулатори, резервоари и помощно оборудване: пътеки, джакове, котви и др.
15. Машината трябва да е оборудвана с колан(въже) за осигуряване с дължина минимум 6м.
Състезания за 2020
- 1 - 2Август
Бабово 4х4 Екстрийм
начало 10:00
- 29 - 30Авг
Зверино 4х4 Екстрийм
начало 10:00
- 26 - 27Сеп
Севлиево 4х4 Екстрийм
начало 10:00